Facebook Sedang Uji Butang ‘Beli’ Untuk Pengguna



Ujian ini adalah terhad dan hanya ditawarkan kepada beberapa perusahaan kecil di Amerika Syarikat.

“Pengguna desktop atau mudah alih boleh klik secara terus butang ‘Beli’ yang diletakkan pada iklan untuk membeli produk yang secara langsung daripada perniagaan, tanpa meninggalkan Facebook,” maklum kenyataan Facebook baru-baru ini yang disiarkan dalam satu artikel di atas talian.

Tujuannya adalah untuk mengukur potensi untuk jualan runcit melalui suapan berita Facebook atau di muka surat di rangkaian sosial dalam talian.

Kredit atau maklumat kad debit akan dilindungi oleh Facebook, yang akan menyediakan pilihan untuk menyimpan maklumat kewangan peribadi untuk membuat pembelian masa depan yang lebih cepat, menurut rangkaian sosial tersebut lagi.

Penganalisis Gartner Brian Blau mengambarkan percubaan ini sebagai satu usaha oleh Facebook untuk mengetahui betapa mudah dan wajar ia boleh membuat membeli-belah di rangkaian sosial.

“Saya fikir ia adalah masa yang berciri bayangan pada masa akan datang apabila Facebook akan menjadi lebih serius dalam hal dagangan,” kata Blau.

“Mereka telah berulang kali cuba untuk memikirkan sudut yang terbaik untuk mereka.”  tambah beliau lagi.

Facebook pada masa lalu pernah menawarkan perkhidmatan di mana pengguna boleh membeli barangan yang mana akan di dermakan ke pusat kebajikan atau tujuan amal. ~ Sumber



0 Komen untuk "Facebook Sedang Uji Butang ‘Beli’ Untuk Pengguna"

 
Copyright © 2014 ISU SEMASA - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info