Mula Berniaga dengan #14 Senarai Jenis Senarai Panduan Perniagaan Dengan Kuih Raya


Ramai yang usahawan kecil yang telah berjaya dalam membuat pernigaan cupcake sehingga mendapat pendapatan empat angka dalam tempoh sebulan.

Usahawan-usahawan kecil ini telah menjalankan pernigaan mereka tanpa mempunyai kedai, tanpa mengelurakan kos pengiklanan untuk mempromosikan perniagaan mereka. Mereka hanya menyediakan peralatan yang mana pada anggaran saya, peralatan-peralatan tersebut tidaklah terlalu mahal untuk mendapatkannya. Ini kerana kebanyakan peralatan yang meraka gunakan telahpun tersedia di rumah.

Apakah perniagaan yang mereka atau lebih dikenali sebagai Puan Shida ini jalankan sehingga mampu menjana pendapatan yang begitu besar? 

Puan Shida adalah seorang surirumah sepenuh masa dan juga merupakan seorang usahawan kecil pernigaan cupcake. Dengan bermula secara kecil kecilan, perniagaan beliau kini mula dikenali di sekitar Kuala Kangsar dan seluruh Malaysia.

"sesiapa sehaja boleh menjalankan pernigaan cupcake, walaupun anda tidak mempunyai sebarang pengalaman.  Ini kerana terdapat banyak pandauan e-book atau CD tantang bagaimana untuk memulakan pernigaan ini. Yang penting anda mempunyai mempunyai usaha dan matlamat yang jelas.". jelas beliau. 

Berdasarkan kepada kenyataan beliau diatas, kita dapat simpulkan bahawa tanpa  usaha dan perancangan yang jelas sangat penting sesebuah pernigaan.

Antara maklumbalas yang diperolehi daripada pelanggan Puan Shida tentang pernigaan Cupcake yang telahpun mengikuti jejak beliau:




Jika anda berminat untuk memulakan pernigaan dari rumah, sepertimana yang Puan Shida lalui, anda boleh mencuba dengan memulakan pernigaan kecil-kecilan seperti membuat kuih muih, kek atau apa sehaja yang anda minat.

Jika anda tidak mempunyai pengalaman, atau tidak tahu mahu jual apa, dibawah adalah beberapa senarai e-book dan audio  jenis pernigaan serta panduan yang anda boleh mulakan dari rumah.
  1. CD Panduan membuat CUPCAKE
  2. Panduan membuat COKLET        
  3. CD BISUKUT BUDGET             
  4. CD Buat COOKIES                       
  5. Panduan Buat TART                      
  6. CD Panduan Kek CHEESE
  7. CD Panduan Membuat MUFFIN
  8. Panduan membuat BURGER
  9. Panduan membuat ROTI BUN 
  10. Panduan membuat KUIH RAYA
  11. Panduan membuat DVD KEK KUKUS 
  12. Video Panduan Membuat ANEKA ROTI CANAI & MURTABAK
  13. Panduan membuat COKLAT BUATAN TANGAN DENGAN KOS MINIMUM
  14. Video Panduan membuat  PUTU PIRING, PUTU BAMBU & 10 ANEKA PUTU SPECIAL 
Sebenarnya banyak lagi jenis perniagaan yang anda boleh lakukan di rumah selain daripada apa yang telah saya senaraikan diatas.  Walaubagaimanapun, jika anda tidak mempunyai ilmu atau asas tentang pemasaran, atau anda tidak tahu bagaimana untuk menjual produk anda pada orang ramai. Anda boleh baca SKRIP PUKAU PELANGGAN ini.

Semoga anda mendapat sedikit manfaat dari artikel ini..












0 Komen untuk "Mula Berniaga dengan #14 Senarai Jenis Senarai Panduan Perniagaan Dengan Kuih Raya"

 
Copyright © 2014 ISU SEMASA - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info